vad gör brudarna två och två på toaletten?

Tjeniksen!
Efter tio dagars arbetsvecka så kände jag mig värd att få vara ledig i några dagar. Så klockan sex igår stängde jag kassan och gick för att ringa någon som kunde ta min jour dagen efter. Ett telefonsamtal, och sedan var det fixat :) Wiiiiie!

Handlade köttfärs och sedan begav jag mig hemåt för att göra mig redo för kvällen. Vet inte hur många sms och telefonsamtal jag fick om att jag var så seg, men det kom ju hela tiden saker emellan för att jag skulle kunna bege mig:P Men jag kom iaf.

Sanning och konsekvens, och på tisdag kommer jag inte kunna titta min arbetskamrat i ögonen utan att börja skratta!

Jag har som grundregel att inte använda tubtop när jag är full, men jag klarade av att ha det på båten utan problem, så då tänkte jag att det inte skulle vara några problem denna gång heller. Men hoppsan! Hann bara komma in på  olearys och skulle hänga av mig min tröja då toppen åker ner nedanför tissarna. Tur man hade bh iaf! tjejerna bakom disken fick ju iaf något at skratta, men sedan höll jag bra koll på den, och den gled aldrig mer ner igen.

Fick i uppdrag från spelet vi spelade på förfesten att mina kompisar skulle peka ut en kille på krogen som jag skulle göra allt för att få en drink av. Väl på krogen så pekar de ut en liten stackare som står i ett hörn och ser alldeles förskräckt ut med ett glas i handen. Tänkte att detta lär bli lätt då jag själv inte har något glas. Går fram till honom och börjar dansa. Ställer den tragiska frågan "vad dricker du" och upptäckte att karln inte kunde svenska ens. Water!! Hmm, ja det här sket ju sig stort. En tuskisk hockeyspelare, och dessutom nykter. Hur som helst så ringer min käre vän Erik till min räddning och jag får låna hans ölglas för att vara så elak och lura mina vänner. Men vad händer? jo en tjej med väderkvarnarmar vevar ner den i golvet! Jag som fått engelskan att fastna skäller ut bruden på engelska. Måste tillägga att jag inte har den bästa och perfekta engelskan, men hon tjafsar emot på engelska, och tillslut går hennes killkompis emellan, och fortsätter gnälla på engelska att jag var så dum och tog med mig glaset mot dansgolvet. Hallå hon kunde ju ha petat ut både näsor och ögon med hennes armar! Hur som hellst, när mitt ordföråd tog slut, så säger jag till honom att han kan prata svenska för att jag förstår det också. Karln tittar häpet på mig, och kunde knappt håll amig för skratt, men här va det bara att bita ihop. Fick karlen till slut att köpa mig en ny öl, men han var tveksam för att han hade tjej.Hallå, jag hade väl inte tänkt ta hem dig för att du bjöd mig på en öl heller!

Ja, hur som hellst så tyckte jag i helhet att kvällen var väldigt trevlig. Vi gjorde Matte förståd till vad tjejer gör två och två på toan, och sedan knatade vi hem till mig för att stoppa mig i säng.
Hmm, undra om min bror hade tråkigt igår, för när jag kollar på telefon så har jag en drös med sms som det står att han vill att vi ska komma och vara med dem. Det gjorde vi ju hur som helst på hemvägen också, då vi slank in dit för att spela lite dart.

Ja, det var väl kvällen det i en kort sammanfattning. Få se hur denna kväll blir, men först måste jag städa här hemma, städa trappan och ta mig en dusch. Borde kanske åta först? Svar ja, det blir två dagars denna helg! Men frågan rä vad jag ska ha för skor. Fick skavsår under foten av skorna igår, fråga mig inte hur, för jag har aldrig lyckats fått det tidigare av dessa skor under fötterna, men nu hände det :(

Nu ringde min syster precis och vill att jag följer med till birsta. Hmm, känner igen detta.. Brukar alltid bli en svänd dit dagen efter, när jag varit ut här hemma.

Nu måste jag rappa mig lite och göra klart allt här hemma. Idag måste jag iaf städa här. Tänkte inna jag gick igår, måste jag städa innan jag går tro? Nä jag ska ändå inet ha med mig någon hem. Men inte kunde jag hondra matte och Cikki från att gå husesyn.

Ha det kung! Imorgon kommer nytt inlägg.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0