Lussekatter och nyårsklänning

Tjeniksen!
Tänkte ta mig lite tid nu och skriva lite innan jag ska sova. Har letat som en tok efter en snygg nyårsklänning, men inte känt att jag hittat den rätta. Så då kom Kicki med den smarta idén om att vi skulle sy våra egna. Trodde till en början att det skulle vara jätte svårt och att det nog vore bättre att köpa en, men desto mer jag funderade på det så lät det bättre.

Började med den igår, och nu är den snart färdig! Bara ett sidenband som saknas och lite trådar att klippas bort. Sedan är den klar. Kommer att lägga upp bilder så fort den är färdig och när jag och Kicki blivit plåtade med dom på.

Bakade lussekatter med mamma idag. Riktigt goda och fina blev dom. Gjorde mina egna julkort idag med. Riktigt tjusiga, och jag kan hålla med om att de liknar en "Make up store" reklamlapp. Fashion-Frida är i farten igen. 

Nu börjar det kännas lite som julen är på G, men inte som om det bara vore 21 dagar kvar. Igår snöade det för fullt, och bara när jag gick från bilen in till lägenheten så såg jag ut som en snögubbe. Tyvärr så blev det minusgrader idag och nu återstår bara slask. Slask är värdelöst! Man blir bara blöt, och hur tråkigt ser det inte ut ute när det är det! Stackars små barn som bara blir blöta och får simma sig fram på skolgården. Jag minns när jag och min kärra kompis som jag bodde granne med innan jag flyttade, lekte i stora snöhögar som var 2-3 meter höga. Det var tider det! 

Nä det var bättre förr! Och det gäller även saker och ting.. Symaskinen jag använde när jag sydde klänningen är bra många år gammal, medan Kicks är alldeles ny. Vem fungerade bäst tror ni? Jo min så klart! Kickis körde bara fast, och hon var tvungen att plocka isär den för att plocka bort trådar som fastnat. Det var bättre förr, men visst finns det mycket idag som utvecklingen har förbättrat. Kolla bara på alla tveapparater, datorer, bilar, verktygen m.m. Men mycket skulle vi kunna klara oss utan också!

Nä, nu är det dags att sova snart. Imorgon ska jag plåta en 7-åring  som länge drömt om att bli modell. Har fått många bokningar på barnfotografering nu också. Man kan fråga sig hur jag ska hinna med allt. Men tid finns det alltid, men sedan är det en annan femma vart man väljer att lägga den på.

Natti natti!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0