Ack, en sådan fredag!

Om jag hade vetat om igår innan jag klev ur sängen att jag skulle behöva jobba idag, så hade jag nog aldrig kommit upp. En hel långledighelg var någonting jag då hade längtat efter länge, och fick matteprovet som jag hade på morgonen att kännas mindre bekymmersamt.... Men inte då fick jag ledigt. Vid lunch ringer de från jobbet och säger att jag måste hoppa in och jobba.

Kl 12.00 loggar jag in på stämpelklockan, och börjar redan då räkna ut timmar och minuter innan jag får gå hem (det värsta man kan göra för att få dagen att gå långsammare). Prick 8 timmar om jag har tur!
Idag va det golvet som gällde i fem timmar och sen kassan i tre timmar. Av någon anledning så tycker jag det kändes skönt att få plocka lite varor istället för att sitta i kassan hela dagen  "Hej! Var det bra så? På summan? Kvitto?". Kanske beror det på att jag hade svårt att sova inatt, och att jag börja känna mig krasslig. Aldrig kul att sitta i kassan när man är trött eller känner sig hängig. Nä fy för i sommras!

Och ack så trött och snorig dimper jag ner hemma hos mamma och pappa i soffan framför tven som är inställd på let´s dance. Brukar inte följa det, men det är alltid roligt att kika, eftersom jag själv hållt på med samma dans.

Frida...Blev inget långt samtal på telefon idag inte ;P

Nä, nu blir det att dimpa ner i min egen soffa och somna till något dåligt tvprogram. Ack, en sådan fredag.....Prosit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0