Dåligt väder när jag är ledig...

Har blivit ännu sämre på detta nu. Har haft mycket för mig. Jobbat långa dagar, varit ute och flängt och pratat alldeles för mycket i telefon. Har dessutom börjat fått ett sug för att motionera på allvar nu när vi har träningsuppehåll på dansen. Har blivit ett och annat varv runt Sidsjön, men nu de senaste dagarna har jag jobbat så sent, och inte lyckats fått med mig någon runt. Vill ju inte var uppe där alldeles ensamen direkt. Men imorgon har jag lyckats bokat in en tur  med Magda :) 

Hade länge gått och suktat efter denna dag, så jag skulle få vara ledig, och det skulle vara fint väder för den delen. Har haft väldans otur att alltid prickat in mina lediga dagar då det varit dåligt väder. Men som sagt, idag är det fint väder, och då ringer de självklart från jobbet och vill att jag kommer och jobbar. Och vad gör man inte för "laget" då dom är så snäll och ställer upp för mig ibland :) Visserligen jobbar jag kväll, och hinner njuta av solen en stund ändå :) Sedan ska jag nog ta och rulla ner till stugan dit mamma och pappa och lite polare till dem också hade tänkt befinna sig ikväll.

Gillar verkligen inte att laga mat åt mig själv bara. Vet inte hur många gånger jag har ringt till Erik och bjudit honom på middag bara för att det är så TRÅKIGT att laga åt sig själv. Och i kväll så får jag äntligen den stora lyckan att någon annan lagar mat åt mig :) Har nog inte hänt på länge nu det, om man inte räknar med att Erik tog över min matlagning sist. Nu får ni inte tro att jag är dålig på att laga mat, men han var bara så snäll och gjorde det.

I förr går tog jag mig en sväng ner till stugan alldeles själv. Gud så skönt tänkte jag, att man får vara för sig själv en stund. Men det hann nog inte gå lång tid innan fröken Frida hade tröttnat på ensamheten och den lugna miljön..

Nä, nu ska jag ut och suga i mig lite sol innan jag måste iväg och jobba igen.

Ha det så fint så länge!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0