Fiske och bad

Igår var det nationaldagsfirande för vissa på hög nivå. Vill tillägga att jag var en av de tre som bar en cheerleaders sittandes i luften längs hela storgatan. Gissa om min vänsterarm som fick bära stjärten hade ont idag när jag jobbade i kassan. Men det är bara att bita ihop som en riktig kvinna. Efter en lång dag på stan, åkte jag och Erik en kringelikrokväg ut till en camping som hanns föräldrar hade ställt upp sin husvagn på. Dumma Erik som inte berättade vart vi skulle, sa inte till att jag skulle ha tagit med mig bikini, så stackars lilla jag fick sitta och dregla över det fina vädret och badstranden. Men det ordnade Eriks mamma och pappa upp fort med att bjuda på grillat och sedan blev det fiske. Eriks pappa tyckte att vi skulle försöka få upp en stor fisk körde ut oss på djupt vatten, men till allas stora besvikelse så var det ingen fisk på kroken (Fridas språk) när istället linan hade fastnat i propellern. Synd tyckte jag, fatta vad coolt det hade varit att dra upp en fisk på 10-15 kg, när man bara fiskat småfisk ett enstaka gånger.

Men åter till nutid. Denna kväll hade man laddat inför under en längre tid. Visserligen visste jag om redan igår att dt inte skulle bli allt för mycket folk där jag ville vara. Men nog var vi ett gäng, men inte ville de samma sak som Frida. Nä de skulle var nyktra och kolla på lilla sparven Frida när hennes spring i benen inte ville släppa. Och nog blev det att försöka få ut energin.

Frida hann med att
* Försovit sig
* Jobba och jobba över
* Äta glass och åka hem
* Sova 
* Äta
* Åkt buss (Händer nog aldrig annars)
* Spela basket
* Lära ut "stjärt"- och "haka"lyften till tre killar som tycke det var väldigt roligt att lyfta upp stackars Frida in i grenar och löv. * Kollat på en stoooor död gädda
* Badat
* Tappat bikinin i sanden så den blev alldeles sandig
* Pratat i bilen så Magdas öron nästan började blöda
* Fyllemat (UFF ångest)
* Ringt och sagt till svikarna (som jag vill kalla dem för) som ville hem och sova att de var mesiga som åkte hem
* Funderat på om det vore vettigt att sova, så man orkar upp imorgon för att äta glass och bada. Idag!

Hmm, ja det blev inte så mycket på dagens schema. Jobbet och den där lilla vilar stunden (som någon bad mig att ta) tog upp ganska mycket tid, och den vilar stunden var helt i onödan, och nu sitter jag här med spring i benen som ett litet barn som suttit stilla allt för länge. Nä, ska nog försöka sova nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0