Allergichock

Tjeniksen!
Blev ingen middag hos Erik förrgår, men det blev Fridas special tacotnacks och en halv film. Haha. Tro nu inge snusk, Jag var tvungen att svika mina kära vänner för att jag skulle upp tidigt och jobba dagen efter.

Kom hem, borstade tänderna och fick min stora bekräftelse i spegeln att jag hade råkat ut för en allergichock. Ena ögonlocket var alldeles rött och halsen kliade som bara den. Huva, jag som tänk skaffa hund jag också :(

Vaknade dagen efter det, gjorde mig klar, skippa frukosten och åkte till jobbet. Ögonlocket var lite svullet, men inte nå märkvärdigt.
Jobb, jobb, jobb, jobb och åter jobb.. Inte så mycket att kommentera. Samma sak hela tiden typ. Hej.. Vad det bra så? På summan? Kvitto? bla bla bla..
Mitt jobb är helt okej, men hade det inte varit för den dumma ergonomin så hade det varit ännu bättre.

Efter jobbet tog jag bilen till mammas jobb för att printa lite bilder, men säg nej, skrivaren och min dator ville vist inte komma överens, och PC och jag kommer heller inte överens, så där fans det ingen tanke på att byta dator heller.

Åkte sedan hem, kikade in till mamma och pappa och åt lite mat, och sedan ramlade jag omkull i sängen vid sju, och sov till åtta dagen efter då mamma ringde och fråga hur jag såg ut. Uffa, jag önska att hon aldrig väckt mig, för jag hade antagligen fortsatt sovit resten av mitt liv om ingen väckt mig.

Ögonlocken var så svullna nu att jag knappt orkade hålla upp ena ögat. Det gjorde ont :( Ringde till Vårdcentralen (var ett tag sedan jag var där nu).
Berättade för tanten att jag fått en allergichock och att ögonen hade svält upp på mig. Nej då, inte vad det någon allergichock enligt henne.. En allergichock är när halsen sväller upp och man inte kan andas var hennes svar! Men hur som helst så fick jag en tid klockan 10.15

Somnade om.

Vaknade 09.50
Klev upp, drog på mig kläder och borstade tänderna,
09.15 Vårdcentralen

Läkaren kunde inte riktigt svara på vad det kunde vara, trotts att jag förklarade att en hund slickat mig i ansiktet och att det sedan blev så där. Nä enligt honom så var den bihålsinflammation. Fick tre mediciner utskriven, så ni som tycker jag har mycket mediciner hemma, nu har jag ännu mer!
 
Åkte hem knata in till mammsen
mamma laga mat
åt
däcka på soffan och sov i 2 timmar till
vakna, slog in systers present
åkte och jobba

Nu hade svullnaden lagt sig för det mesta, men jag var fortfarande så röd att en av mina arbetskamrater frågade om jag hade åkt på stryk.  

Ja, mycket mer än så har det inte hänt på jobbet som jag kan tyckas vara märkvärdigt att nämnas. Kan ju nämna att jag blev överkörd av en kund med kundvagn förra veckan. Förstod inte vad karln tänkte på när han mosade mig på öppenplan. Jag var snäll och sprang ikapp en kund som hade glömt en vara. När jag vänder mig om för att gå tillbaka (måste påpeka att jag gjorde det nästintill i samma fotspår som jag stod i) så kör en kund över mig med en kundvagn rakt emot mig. 

Efter jobbet åkte jag hem till syster i nyhuset hennes och grattade henne. Gopajar hade hon lagat, och inte var det fel med glass och jordgubbar på det ;)

Nyduschad och trött så tänkte jag nu krypa ner i soffan och titta på en film. Mmmm, ledig imorgon ;)

Natti natti!


  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0