Mäh och mäh?

Mäh och mäh, kan man ju fråga sig.... dagen började jobbigt med att Bea tvingade mig att stressa in på OK för att köpa dricka åt henne som hon skulle ha på vårat 4,5 h långa matteprov... Ja nu blev det inte riktigt så länge. Lilla jag läste igenom instruktionerna och blev stressad över det som stod längst ner på papperet. Den sista uppgiften skulle ta en timme att göra ungefär. Det vill säga lång tid!

Stressade mig igenom den första delen. lät bli att svara på den sista fråga... orkade verkligen inte tänka... "bevisa att H=X*Y" Nä fy, den va knepig... Gick vidare till del två, och det kändes nästan som om jag knappt han ta ett andetag innan sista frågan stod på tur. Bla bla bla, lång text man knappt orkade hålla ögonen uppe under... Också glass! Hade verkligen inte suttit fel med en piggelin istället för ett matteprov... Men nu handlade det om glassbyttor, linjer, dela lika och koordinatsystem... Nä fy, och inte nog med det så va det en flerpunktsfråga som aldrig tog slut. Men väl färdig, och nöjd och glad gick jag ut från salen och tittade på klockan. Till min häpnad hade jag inte suttit halva tiden äns. kors i taket för min del. Även om vi hade lång tid på oss!

Blev att "lyxa" till det lite på lunchen. Jag och Bea åkte till donken. Där satt vi länge och fillosiferade och kom tillslut fram till att det hette parkera, om det vi hade gjort i soffan där.

Vidare till skolan och jobba med lite RAW-bilder. Litet roligt program det där, som man kan använda att jobba med sådana bilder i. Allt detta går ju att göra i photoshop med. Jaja, man ska aldrig vara rädd för att pröva någonting nytt!

Klockan fyra orkade jag inge mer. Nog för att jag satt och hade det roligt vid datorn och printade lite gammla bilder. Men att sitta stilla för länge är inte riktigt min grej.

Gick hem och lagade korvstroganof och ris. Riktigt mummsigt blev det!

Nu är klockan 18.32, och det är nog dags att ta fram psykologi boken. Phu, har prov imorgon igen så det blir inget hockeytittandes ikväll :( Men jag sitter här och håller mitt stöd till Timrå iaf :)

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0