Kvisttomater

Tjeniksen!
Tooookmycket att göra i skolan, men om allt fortsätter att flyta på så har nog alla uppgifter kommit in innan studenten går av stapeln :)

I fredags så kom det in en dam till mig på ICA i trettioårsåldern som har handlat bland annat tomater.

- Är det är kvisttomater? frågar jag

- Hur ska ska jag kunna veta det, svarar damen irriterat.

-  Vad det kvistar på dem?

- Och vad är kvistar för något?

- Satt de ihop?

- JAA, det gjorde de!

- Då är det kvisttomater.

Så nu två bilder till er alla som också har svårt att se skillnad på dem.

Detta är kvisttomater. Tomaterna sitter ihop med hjälp utav de gröna kvistarna. Vissa kunder brukar plocka isär tomaterna, för vad ska man med kvisten till?


 
Detta är svenska tomater. På ICA som jag jobbar på så sitter inte de svenska tomaterna ihop med kvistar. Jag är ingen tomatodlare så jag kan inte svara på om de gjort det ifrån en början, men jag vet hur kvistar ser ut iaf;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0