Knasiga kunder

Huva vad det finns roliga kunder på ICA. Igår kom det in en gubbe och skulle fylla på pengar på sin mobiltelefon. Jag kände riktigt på mig att detta skulle ta lång tid innan han ens hade börjat prata.

"Hej, jag ska fylla på pengar på telefonen"

"Okej, vad ringer du med?"

"En sådan här." Gubben visar stolt upp sin mobiltelefon.

"Okej, men vad har du för något abonnemang, ringer du med telia, halebop, comviq? Jag måste veta var du ringer med, så jag vet vad jag ska sälja till dig"

"Nä, men jag brukar bara stoppa in en sladd här" Pekar på laddaruttaget "Och sedan brukar det vara klart. Men chansa på telia, eller vad det var du sa"

"Okej, men om det är fel så kan inte JAG göra ett återköp, utan då måste du vända dig till Telia"

Huva, det där sista skulle jag inte ha sagt, få då fick jag en hej drös med arga ord i ansiktet av kunden som stod två platser bak i kön. Vist skule jag göra återköp om han köpte fel, det var ju mitt fel!

Idag så kom det in en kund som tidigare gett mig komplimanger om mitt utseende, som tyckte att jag skulle ta vara på mitt utseende och ta jobb som modell.
Idag kom han in och såg riktigt nöjd ut, och sa "Jag såg dig allt i tidningen när du hade varit med i den där skönhetstävlingen. Min kompis som jag sa åt att han skulle bli modell åkte till New York (eller vad han sa), och där så kom de fram till han direkt och fråga om han ville bli modell bara han rakade av sig skägget"
Ja man kan ju undra vad han ville ha ut av det där? Ta åt sig äran, om det finns någon sådan? Men roligast av allt sedan var nog tjugo min senare då det kommer in en tjej, som jag tänker "Hon skulle kunna vara modell". När hon kommer fram till kassan så tittar hon lite fundersamt på mig, och utbrister "Vist är du modell". Haha, jag kunde faktiskt inte hålla mig för skratt när hon sa det, men det visade sig att hon också var det, men att hon inte tyckte om det.

En annan dag kom det in ett par som handlade inte alls så mycket  varor, men det var dyra. Hudkräm, kött m.m. Mannen packar i varorna medan kvinnan drar sina kort.

"Vad det bra så?"

"Ja det var det"

"652,50"

"Va? Det blev nog något fel, jag provar att dra om kortet" Kvinnan drar om kortet "Vad blev det nu?"

"652,50"

"Nä, men så mycket vill jag inte betala!"

"Men det blir så mycket, så i så fall får du plocka bort någon vara"

"Nä, men jag ska ha allt, men jag tänker inte betala så mycket!"

Jag bläddrar igenom kvittot på datorn, och jag ser att alla siffror stämmer, ännu en gång "Men det kostar så mycket, som om du inte vill betala så mycket så måste du plocka bort något"

"Men det kan inte bli 652,50 för så där få varor, ska jag dra om kortet ännu en gång för att det ska bli rätt? Du har gjort fel! Jag tänker inte betala 652.50 för så där lite varor!"

"Men jag kan inte göra något, för dina varor kostar så där mycket tillsammans, tyvärr"

"Okej, men skriv ut kvittot då, så ska jag allt bevisa att det inte kostar 652,50, och att det är DU som gjort fel!"

"Okej" sa jag, som vist att jag hade rätt.

Kvinnan får kvittot i handen, kollar igenom allt nogrant. Hön vänder sig sedan till mig och säger " Jaha, men jag tyckte du sa 952,50, inte konstikt att jag tyckte att det lät dyrt"

Snacka om en dam som inte kunde säga "Oj, jag hade vist fel, du hade rätt" Hon hade till om med upprepad summan ett x antal gånger själv innan hon fick kvittot i handen. Lustig dam!

Ja, det finns en hel drös med knasiga kunder jag har haft. Skulle nästan kunna skriva en hel bok om dem. Men nu ska jag ta och krypa i säng och sova.

Nattinatti!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Morron morron ;) ja de är mysigt! =) varför hinner d inte? allt bra ida? kram!

2008-09-15 @ 06:51:25
URL: http://jth.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack ska du ha ;)

2008-09-15 @ 06:54:16
URL: http://jth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0