Lovely shoes

Tjeniksen!
I fredags åkte jag buss för första gången på hundra år till jobbet. Har äntligen bilen på lagning, men jag hoppas att det inte tar allt för lång tid.

Jobbet gick bra. Skratta åt en arg Kicki när jag kom dit. Trodde hon var stressad först eftersom det var så mycket kö och lite kassörskor, men inte då! Nu har de börjat dragit ner på timmarna på ICA och hon hade fått ca ett pass i veckan. Ja hur de har tänkt sig att man ska överleva på det har jag ingen aning om. Själv hade jag tur med passen och det var inte så mycket borttaget. Däremot så kommer jag att jobba många hela helger och istället vara ledig hela helger. Det såg skönt ut, länge sedan man var ledig en hel långhelg.

Klockan kvart i sju höll jag på att stressa ihjäl mig. Ville verkligen hinna med 19.05 bussen och jag slutade 19.00. Så det gällde att det inte skulle bli kö för då hade jag aldrig fått gått där ifrån när jag slutade. Men det vart det inte heller, och jag hann med bussen :)

Väl hemma hos mamma och pappa så stod det tacos på bordet. Mumma! Hann knapp äta upp innan Kicki kom förbi. Efter att jag ätit klart gick vi hem till mig. Haha, ja jag vet inte hur vi lyckas men vi har alltid lika roligt hon och jag. Blev lite twister, youtube med mera.

Precis när jag hade tagit en klunk cider så gjorde Kicki något fult, så det slutade med att två fontänstrålar sprutade ut ur min näsa.

Kvällen på Oscar var trevlig. Testade tequila för första gången. Helt okej må jag säga :)

Vaknade klockan 10.00 dagen efter, men jag ides inte kliva upp ur sängen. Låg och drog mig tills klockan var halv tolv ungefär. Sedan ringde jag mamma och frågade om jag fick låna bilen. Jag och Cici tänkte åka till Birsta och köpa nya skor till Norge :) Men i samma veva som jag ringde så hörde syster min av sig och tänkte också åka dit. Så vi tog en liten tjejdag i Birsdag vi tre och Sirpa :) 

Bild på underbar sko :)



Efter Birsta blev jag bjuden på mat hos Bror och Cici :) Mumma vad gott det var, pasta och någon kycklingsås. Det märks att Cici är kock iaf :)

Efter maten kilade jag hem och bytte kläder och så, och sedan följde jag med Bror och Cici hem till min brors kompis. Ja, nog var jag yngst där, men det kunde man inte tro med tanken på deras bajshumor :P

Sedan åkte vi ner till stan. De flesta gick på Oscar, men jag drog på stadshuset med några andra. Ohh, jag träffade jättemånga från LS klassen jag gick i förut. Har inte träffat dem på 3 år tror jag. Jacke bor i Oslo nu, och skulle kanske komma och kika på tävlingen  :)

I söndags blev det jobb. Började bra, men ju längre det gick desto tröttare blev jag. Höll på att klämma fingrarna mellan bandet och rullbrädan ett x antal gånger och sa 750 kr istället för 75 kr. Ja så fel det kan bli ibland. Tur att kunderna bara skrattar lite lätt åt en och inte blir arga.

Åkte sedan hem efter jobbet, gjorde lite mat och näst intill däckade på soffan innan Peter ringde och störde. Mins inte riktigt vad han ville, mer än att han berättade att det var en tjej som börjat stöta på honom med en liten annorlunda teknik. Eller är det verkligen så annorlunda :P



Kommentarer
Postat av: Julia

jag provade piggelindrinken 2 ggr tror jag ;)

2009-02-19 @ 10:59:37
URL: http://www.spjulia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0