Elevator

Tjeniksen!
Igår så skulle jag åka ner och öppna salen åt juniorerna, men det slutade att jag blev kvar där både under juniorernas och seniorernas träning. Gjorde till och med en Elevator. Jag brukar alltid vara back- eller front spott, men igår var jag base för första gången i en Elevator. Det gick kanonbra. Vi har tidigare gjort Extension och Elevator stage, men eftersom jag var lite svag i kroppen igår med tanken på att jag har haft feber till och från, så lät jag bli det.

Vi hade ingen kamera, så jag lånar någon annans bild för att visa vad en Elevator är, för er som inte vet.


                                                                            


Vaknade 09.00 imorse och var för seg i kroppen för att kliva upp. Skulle plåta Erik klockan 10.00, men jag ringde honom och bad om att få göra det senare. Klart jag fick göra det. Så en extra halvtimme kunde jag ligga kvar i sängen för att sedan bli uppdragen av att telefonen som låg på vardagsrumsbordet ringde. Inget nummer jag kände igen, så jag trodde att det antingen var en dansare eller en ny dansare. Men så var det inte. Det var nämligen från Miss modells, och de ville att jag skulle komma till Norge den 6 Mars för att delta i en fotografering, gå catwalk, kika på den Norska finalen osv. Senare i Mars skulle jag nämligen få delta i den svenska finalen av Miss modells. Trevlig trevligt tänkte jag, men Norge? Hmm, Eyvind bor ju där!

Efter att jag lagt på så gjorde jag mig färdigt snabbt för att sedan gå och möta upp Erik. På vägen ner mot stan så ringer min lärare och undrar om jag kan på ett fotouppdrag. 

Fotograferingen med Erik gick bra, och Erik kommer att få troligtvis den coolaste redigeringen av de fyra elementen. Vatten! Ska lägga upp lite bilder här sedan när jag börjar närma mig slutet av projektet.

Efter fotograferingen lunchade jag med syster på Bite Line. Haha, man blir uppringd av en modelltävling på morgonen och sedan går man och tjockar i sig pizza :P

Syster och jag preliminär bokade en fotografering under nästa vecka. Ska plåta hennes mage igen :) Troligen så kommer Marcus att vara med denna gång också.

Efter vi ätit färdigt så kilade jag tillbaka till skolan. Och nu sitter jag här, snorig, slö i huvudet och lite nervös för att jag ska få feber igen när jag ska iväg på fotojobb. Hade egentligen skrivit upp mig på jobbet att jag skulle jobba idag, men igår kände jag mig helt slut, så jag ringde upp dem och sa att jag inte kunde jobba. Inte alls trevligt att sitta i kassan 7 timmar och vara sjuk. 

Nu ska jag bara ladda in bilderna på Erik  och sedan ska jag bara ta det lugnt tills jag ska iväg och fota.

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0