Timothy och spöken

Tjeniksen!
Idag hade jag tänkt ta en skön sovmorgon och sedan plugga när jag vakna fram tills jag skulle åka och jobba.

Sovmorgonen blev inte skön! Några tyckte det var roligt att terra mig tror jag. Fy skäms på er som vet att jag sover och ringer och väcker mig med inget viktigt alls på hjärtat! Dock så tyckte jag mamma var lite rolig och söt då hon ringde och trodde att det brann i min lägenhet. Hon tyckte att det såg ut som om det var imma på mina fönster och att lägenheten var rökfylld. Men på mina fönster fanns det ingen imma, och inte någon rök i lägenheten heller som tur var.

När jag vaknade och det var dags för att plugga till samhällsprovet var jag fortfarande trött, inget ville gå in och mina ögonlock ville bara trilla ner. Men jag fick som tur var några sidor gjorda ändå innan det var dags att kliva upp ur sängen för att ta på mig lite kläder och bege mig ut och sätta i motorvärmasladden. Ojasn hoppsan! uttaget på bilen hade vist fryst. Men som tur var så var det inte så kallt ute och snön på bilen gick enkelt att få bort från ruterna med mera. 

Efter jag sopat av bilen kilade jag in till mamma och pappa och snodde en matlåda i deras frys. Ibland har man tur med att föräldrarna  bor nära till hands :)

Kilade sedan ner till mig och åt frukost, pluggade lite till och väntade på att duschen skulle bli ledig. Och väntandet tog år och dagar och jag började nästan tvivla på att jag skulle hinna duscha. Så till slut blev jag tvungen att knacka på och be grannen skynda sig. Förstår verkligen inte vad hon sysslar med, hur kan det ta så fruktansvärt lång tid att duscha? Vist kan det vara skönt ibland med en lång dusch, men hon duschar ju nästan i en timme varje dag! Jag hann duscha i alla fall :)

Min mamma var sedan snäll och skjutsade mig till jobbet. Gillar inte att köra min bil nu när det är som den är. Väcker döda brukar jag och Kicki säga när vi far förbi Skönsmons kyrkogård. UFFA!

Appropå spöken! Igår när pappa och favoritkillen Timothy var på snabb besök hos mig, så höll Timothy på att stoja runt som vanligt. Han försvann ut i hallen med ett stohej och blev sedan tyst och kom tillbaka snabbt. Likblek i ansiktet, skräckslagen och med en ynklig röst säger han "Ett spöke" och kommer och vill krypa upp i knä på mig. 

Detta var inte första gången han nämner ordet spöke utan att någon annan nämnt ordet eller sett en bild. På julafton var vi hemma hos min syster då Timothy helt plötsligt bara försvann iväg en stund. Jag hitta honom i min systers och hennes karls sovrum i källaren. Timothy satt i sängen och skrattade och pekar ut i tomma intet och säger "titta pojken" när jag kom in i rummet. 

Så frågan är ju om Timothy kan se spöken och om jag har en i min lägenhet? I så fall verkar den inte gilla barn.

Aja, tillbaka där jag var. Mamma skjutsade ut mig till jobbet, och tlll min glada syn så jobbade Kicki också :) Men trotts det gick dagen trögt och det kändes jobbet med tanken på att jag skulle stänga och tumma och jag ännu inte hade hunnit med hälften av pluggningen till provet i morgon. Men till min sköna lättnad så fick jag sluta en timme tidigare för att hinna em och plugga på det sista :) Har så snälla arbetskamrater!

Så nu har jag tillbringat min kväll från då jag slutade jobba klockan åtta fram till nu, med att plugga och försöka lista ut vad min lärare kommer att ta med på provet.

Erik ringde tidigare i kväll också. Skulle plåta honom i morgon till mitt projektarbete med vi kom överens om att det vore bättre att ta en annan dag så att båda får sovmorgon i morgon :)

Nä, nu börjar sängen kännas väldigt lockande!

Sov gott!

Kommentarer
Postat av: yasmine

ja då de kan de nog vara tycker trötthet drabbar en lite när som hehe.

nja en plåtning i mars vad jag vet om, men idag så ska jag bara till doktorn har så himla ont snyft, hoppas jag tar mig dit utan att svimma får ju inte behålla nån mat alls fast haft de så i 2år så jag är väl van.... kram på dig

2009-01-29 @ 11:20:07
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: Milla

Men guu vad hemskt det där med Timothy.. påminde på dokumentärer eller skräckfilmer där barn ser spöken. Sånt tyck jag är sjukt äckligt.. men rätt coolt ändå.. både och lixom ;O :P

2009-01-31 @ 22:51:28
URL: http://milla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0