Några dagar med Lillmyran

Hallåj!

I söndags åkte jag med mamma och pappa upp till Sundsvall för att passa Teomina som var lite krasslig. Feber, förkylld och ögoninflamation. UFFA Stackars liten!

Måndagen gick åt till att äta frukost, läsa ett x antal böcker, leka med plastankor, mata gunghästen, äta lunch, bolla med liten boll, titta på lite bolibompa, sova middag, läsa fler böcker, bolla med bollen igen, bygga lego mm... Ja en minst sagt mysig dag tillsammans med lillmyran trotts att hon var kraslig.

Under tisdagen lekte vi tebjudning, läste böcker, spelade innebandy, var på BVC för att få 1,5-års sprutan och åkte till Birsta. Jag och Linda ville kika  på kläder, men det var minst sagt inge roligt enligt lillmyran. Hon gnällde när vi gick in i en ny butik, men förstod att det inte var någon idé, utan fortsatt sen att sitta tyst och snällt i vagnen. Jag tyckte lite synd om henne, så när jag och Linda kände oss nöjda gick vi till lekplaneten - Rena rama palatset för lillmyran! Hon skulle klämma och känna på allt, och ville absolut inte ställa tillbaka grejorna i hyllan igen.

I fredags fyllde lillmyran 1,5 år och självklart vill ju jag fira henne med något, så innan vi gick ifrån lekplaneten så köpte jag en stor kartong som lillmyran inte var ett dugg intresserad av förän vi kom hem och började montera ihop inehållet och packa upp alla påsar i den - En kundvagn med tillhörande 60 varor. Lillmyran blev så lycklig! Först plockade hon i alla matvarorna i vagnen, sprang runt runt med vagnen och till sist vände hon den upp och ner för att åter igen plocka i allt, springa runt runt och vända den upp och ner.

Idag är det onsdag, och dags för mig att åka hem till Kista igen. Fick tag i en biljett på tradera för 1 krona. Riktigt fynd må jag säga :)

Men innan jag åker hem ska jag spendera en sista dag med lillmyran. Linda har ju bobbat alla dagar så jag och lilmyran har varit själva förutom halva dagen igår då vi var på BVC och Birsta :)

Idag har vi hunnit byggt lego, lekt med mjuka slottet och alla dess gubbar, ätit frukost, läst böcker, lekt med kundvagnen, haft middags- och tebjudning med stora nallen, lekt med en ballong ätit lunch och nu sover lillmyran i vagnen ute.

Lillmyran har lärt sig att göra kullibyttor i Linda och Marcus säng med lite hjälp med fart av mig :) Hon tyckte det var jätte kul och skratta som bara den så fort hon slagit runt. Sedan kryper hon ur sängen, springer runt till fotändan, kryper upp, sätter sig på huk, ner med huvudet och säger "MERA".

Nu ska jag ta och packa ihop mina kläder, för så fort Linda kommer hem ska vi besöka Lillmyrans dagis där mamma jobbar. Ska hämta min post som kommit hem till mamma och pappa och säga hejdå innan tågresan hem.

Ska försöka börja bli bättre på att blogga nu. Mamma klagar så mycket över att jag är dålig på att uppdatera statusen på facebook om vad jag och Kristian gör om dagarna, så ett blogginlägg lite tipp som tätt vore något :)

Ha en fortsatt trevlig dag allesammans, om det nu är någon som läset min blogg?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0