Chinese cultural sales training

Hejsan!

Igår öppnade jag på NK och lite senare på dagen blev jag avbytt för att gå på "Chinese cultural sales training". Det var en mycket intressant och lärorik kurs som jag kommer ha bra nytta av :)

Visste ni tex att det betyder otur att räcka fram en sak med en hand till en person från Kina? Eller att siffran 4 är ett otursnummer? Det och mycket med fick vi lära oss, samt hur man bemöter och hanterar kinesiska kunder :)

Idag har jag lååång sovmorgon. Börjar inte förrän 14:30 i Solna. Så nu på förmiddagen ha jag passat på städat här hemma. Svårt att hinna med och hålla undan när man jobbar så mycket. De senaste veckorna har det blivit sex dagar i veckan. Men det är roligt, och ger bra med pengar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0