Linas Matkasse Dag 3

Under två dagar valde vi att variera med "egna recept", men igår var den äntligen min tur att få prova laga en av maträtterna från Linas matkasse. Det bjöds på ugnsrostade rot- och grönsaker med fetaost och kronärtskockssallad. En lättlagad vegitarisk rätt, som dessutom gick snabbt att göra.

De ungsrostade rot- och grönsakerna tillsammans med fetaosten gifte sig väl på min tunga, och slank snabbt ner i min mage. Jag lät mig även tillsätta lite kall bearnaisesås som jag tyckte höjde rätten till ännu en nivå. Dock blev jag inte helt övertygad av kronärtskockssalladen då den i överlag innehöll ting som mina smaklökar inte gillar. Men för den som tycker om kronärtskocka kan jag tänka mig att den är en riktig höjdare.




Bild lånad från google.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0