Lördag

Klockan 07.00 ringde väckarklockan imorse för uppstigning. Frukost, dusch, påklädd och klar bar vi iväg mot älsklingens innebandymatch.
 
Efter matchen åkte vi hem, jag gjorde lite pytt och pasta till lunch, åt och sedan åkte vi in till stan med spackel till pappa. På vägen hem släppte hjärtat av mig nere vid viadukten, så att jag kunde gå sista biten hem. En lång uppförsbacke som jag försökte hålla högt gångtempo i för att få fart på förlossningen. Åstadkom dock enbart trötta ben.
 
Hann hem, la mig för att vila en stund och hade precis lagt mig till rätta då det började panikplinga på ytterdörren. - En glad liten myra som ville ha med mig på en promenad tillsammans med hennes mamma och lillebror. Blev en kort runda upp till skidstadion och tillbaka hem. Vi stannade en stund vid skidstadion så myran fick leka lite på en hög kull. Dessvärre var glider dålig mot overallen, så vi tänkte gå tillbaka imorgon med stjärtlappae eller dyligt. 
 
Så här snygg var myran när hon försökte glida som en pingvin ner för backen:
 
 
 
 
Två rejäla sammandragningar senare var vi hemma igen.
 
Medan Myran, syster och hjärtat gjorde lite gymnastik och styrkekonster på vardagsrumsgolvet, kände jag hur tröttheten slog till. Fick försöka hålla ögonen öppna, och när syster med barn åkte så hann dom nog knappt kliva utanför dörren innan de slog igen.
 
Vakna för en liten stund sedan - och ja, det vad den lördagen! Nu ligger hjärtat och sussar skönt i soffan. Fundera på att väcka honom, men han ser ut att sova så skönt. Väntar nog ett tag till så han också får vila lite.
 
Imorgon har jag och hjärtat treårsdag tillsammans. Får se vad vi hittar på att göra för att fira lite. Har inte planerat något speciellt då tankarna varit helt på bebis. Kanske vill vi titta ut? Det vore en underbar present till "mamma" och "pappa", lilla du!
 
Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0