Det närmar sig

Igår var Eva-Lena hos oss och förevigade gravidmagen på bild. Det blev många fina bilder!
 
Snart går vi in i en ny vecka och det känns i kroppen att jag går mot slutet av graviditeten.
 
Jag samlar lätt på mig vätska i fötter och benen. Det gör riktigt ont när det är som värst. Känns som om jag fått blodstopp och ska explodera när som.
 
Har under de senaste nätterna sovit med fötterna i högläge och det har hjälpt otroligt mycket. Dricker även tranbärsjuice som sägs ska vara vätskedrivande. Hoppas, hoppas att all vätska försvinner lika fort som den gjorde efter graviditeten med Frank!
 
Det här med att hitta en bra sovställningen är inte det lättaste. Bebis verkar gilla bäst när jag ligger på rygg och även smärtan i min rygg känns mindre. Dock gör bebis tyngd att kroppspulsådern kommer i kläm.
Att ligga på sidan gör otroligt ont i ryggen. Bebis försöker gärna trycka upp fötterna utanför revbenen och händerna utanför höftbenen eller så sparkas och rycks det mot ryggraden. Jag varjerar därför ställning flera gånger under natten. Så det här med att ligga still är inte min grej nu mera. Önskar bara att man hade hjälp med att vända på sig. Speciellt när jag vaknar med förvärkar.
 
V. 37 (36+5)
 
Frank pratar otroligt mycket om bebis. Om hur han saknar och längtar.
 
Igår när jag nattade honom så fråga han om jag inte skulle gå nå fler gånger till jobbet, när bebis kommit. Jag svara honom att när bebis är tillräckligt stor, så kommer den börja på samma dagis som honom och då kan mamma jobba igen. "På mitt dagis!!! Allvarligt!!" svarade han stolt ❤️
 
Jag är så lycklig av att få se och känna denna enorma fina syskonkärlek Frank har till sitt kommande syskon. ❤️
 
Nä, nu är det dags att försöka hitta en bra sovställning och stänga de två blå. klockan är ju redan ny dag. Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0