Du är ett ego!

Jag har alltid fått lära mig att stå upp även om det blir jobbigt här i livet. Vist har jag gått igenom stormar där vinden blåser för kraftigt att jag behöver ta hjälp av stödpelare, men jag har alltid stått upp! Att bara vända kappan efter vinden och låta den slå en till backen existerar inte i min värld. Och om jag någonsin skulle göra det är det för att jag planerar ett oerhört bakslag på vägen upp igen.

Att bara följa sina egna viljor och krypa under täcket så fort man möter på något som är främmande och nytt  eller som man kanske inte vill genomföra trotts att det är på vägen dit man ska, är samma sak som att falla pladask för vinden och skita i konsekvenserna! Men tänk på att det ibland kan det vara hårt att landa, och det gör ont, och kanske är det till och med någon som trampar på en när man ligger där. Så var inte så jävla mörkrädda att ni blundar för alla utmaningar i livet.

För mig är det viktigaste här i livet att vara ärlig och hålla det man lovar till två hundra procent. Jag har bråkat med mina vänner men ändå hållit det jag lovar till dem. En dag hoppas jag att dessa vänner gör likadant för mig, även om det finns många som redan har gjort det.

En vän som sviker det den lovat eller är oärlig, är inte en vän! Ibland kanske det går att förlåta, men tänk på det att det är svårare att förlåta än att säga förlåt!

Att anklaga någon för något man inte har fakta på, är som att prata i nattmössan och hoppas på att det hela slutar i en härligt dröm. Men det gör sällan det!

Är du fel person på fel plats så kanske du bör tänka över vad su gör om du så gärna vill stanna kvar!

De starka vinner jämt brukar många säga, men de svaga kanske har en annan egenskap som är viktigare i vissa sammanhang. Så tänk på hur du handlar istället för att pumpa upp dig framför spegeln och bli till ett ännu större ego!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0