Skona miljön!

Sagt och gjort, fröken Frida har blivit extrem miljömedveten och hon börjar smitta över sig på sina arbetskamrater. Det är bra, det ska man vara fick jag höra idag. Men mitt beteende börjar kännas lite sjukligt när jag inte ens kan slänga ett kvitto i papperskorgen. Men jag jobbar för dem som inte bryr sig ett dugg. Så när du läser i tidningen att världen håller på att gå under, kommer du att önska att du hade varit mer som mig, och då kanske dina barnbarn hade fötts!! Skärpning människor. Visst finns det djur som är stora miljöbovar här i världen, men vi har det största ansvaret. 



Hmm, sluta skratta. Jag läste fel en gång om att en pingvin förstörde 100 träd under en vinter när de vässade sina klor och åt upp barken. I själva verket var det piggsvin, men det är väl samma sak:P




Annan sak ni alla bör tänka på är alla plastpåsar ni handlar. Sluta stöd plastpåsförsäljarna! Nästan så jag har lust att gömma alla påsar som vinns på ICA, så vi också slutar med dem. Om 25% av Amerikas familjer använder 10 mindre plastpåsar varje månad, skulle vi spara över 2,5 miljarder påsar om året. Förstår du om hela världen skulle följa det. Vi skulle inte behöva producera så många, och utsläppen skulle minska rejält. Höj priserna på påsarna så folk virkar sina egna!




Babbelmaja kanske ni tänker nu, men små saker gör skillnad! 

* Sluta ta bilen till jobbet när du bor med gångavstånd. Ta bussen i nödlägen (Den skulle ändå åkt ändå, utan dig)
* Släng inte skräp i naturen och källsortera  så mycket du kan
* sluta för guds skull att köpa mängder av produkter som färdats långt!

En kort lista av vad du kan göra för att skona vår natur, men du är väl för lat för att bry dig? SKÄRPNiNG, imorgon är det du som vaknar inkletat i sopor och ett ruttet glasspapper i munnen!


  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0