Inte en lugn stund..

Under gårdagen blev det nog ingen villa alls efter kl 11.00.

Linda och Matts anlände och lämnade av Maja. Men av någon konstig anledning fick vi inte lös bilbarnstolen ur deras bil. Så då blev det till att lära sig köra automat... uffa säger jag. visserligen va det skönt att inte behöva växla, men nä jag föredrar manuell. Kanke för att jag är ovan.
Lite lunch i magen och sen påklädd och nerstoppad i vagnen för att sova lite lunch. En timme senare ides jag och syster inte vänta längre. Vi väkte henne lite försiktigt och frågade om vi skulle åka och mata änderna, wiiie!

Kalleankorna fick de heta, och vist ville lillfröken klappa dem fast de bara sprang iväg så fort hon kom nära. nä sen blev det att kolla på lite hus... Shit va fina och annorlunda hus det finns!

Lördagsgodis och läsa kassörskan på ICA Nacksta hur man gör mellanslags summa i kassan blev nästa lilla äventyr. Sen blev det raka vägen hem och stoppa i den hungriga lilla vargen lite kräm. Mumms!
Road med lite hokus pokus och lite jagis m.m. och sen blev det en promenad till donken för att äta middag. ja och väl där fick jag och syster svar på våran fråga.... Vad betydet mammabulle, jo hamburgare;P

Hem igen och på med pyamas och sen dimpa ner i soffan med en godispåse i handen för att se på disney, ja det va populärt ett tag, och sen slutatde det med att lilltösen flög runt i rummet medan syster ich ajg låg halvutslagna i soffan och kollade själva.

Strax efter åtta blev det sängenändå. Somna utan problem men vaknade kanske si så där en halvtimme senare och fick komma och mysa i soffan en stund innan hon titta på mig och bad om att få krypa ner i sängen istället. Själv blev jag kvar framför tven ett bra tag till... Fastnade på någon boxningfilm, som jag tillslut inte orkade se klart. Och det var väl tur det, för kl fem väcker lillfröken mig och vill komma och krypa ner hos mig istället. Hmm, skulle nog låst inn henne i sovrummet istället... Nä, uffa vad elakt! Sex vaknade hon igen och ville kliva upp, men jag övertalade henne att ligga kvar en stund till... Och under den stunden, det vill säga halvtimme som jag försökte få henne att somna om igen ville hon ha kikel krig m.m.... Nä sä halvsju lessnade jag och slog på tven istället.... det var väl kul i en kvart så där, och sen var det mycket roligare att hoppa i sängen och kasta godis på mig. haha, små barn är sötast när de sover ;P
kl åtta blev det kräm och mjölk på beställning, och sen blev det lite godis ifrån gårdagen. Lite mer hopp i säng och springandes hit och dit.
Ja, den där lillfröken finns det hur mycket energi i som hellst...

Nu är det ungefär tre timmar sedan som föräldrarna kom och hämtade henne, och nu känns det faktiskt lite tomt och tyst :( Funderar på att ta och vila lite...Blir väl till att plugga, städa och tvätta senare satt, och då bör man vara lite piggare för att orka och inte lessna på engång....

Sov gott för ett tag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0