Oo, choklad...

Kom ovanligt tidigt till jobbet idag. Hann i lungn och ro läsa igenom alla papper och grejor innan allvaret började igen. Riktigt skönt faktiskt. ska nog börja bättra mig på att komma ur sängen på mornarna!

Som vanligt var det lungt mellan tolv och ett, men sen brakade det loss riktigt rejält. Sju kassor öppna med en mil lång kö. Visserligen föredrar jag att jobba när det är tempo som gäller, men idag önskade jag att det inte hade varit så mycket folk som det var. Hade hellre plockat eller frontat varor i brist på arbetssysslor. Min rygg värkte, och varje gång banden va fulla så kändes det som om kunderna längre bak i kön tittade konstigt på mig och tyckte det var mitt fel för att de inte kunde packa varorna istället för att stå och titta. Nä, jag gör det bästa jag kan och finns det ingen platts så hjälper jag kunderna att få undan varorna så jag kan dra nästa kund så fort som möjligt... Men jag har börjat vänja mig vid detta eftersom jag har blivit uppsatt på de dagar och tider på schemat när kunderna verkar vara som mest köpsugna.

Som tur va slapp jag jobba över idag, och kunde gå efter den tinden som var utsatt.
På vägen hem så övervägde jag att kika in hos mamma och pappa och se om de hade någon mat klar istället för att gå hem och ställa mig vid spisen. Men inte hade dom det, men jag hittade allt en matlåda i frysen som pappa hade gjort åt mig. Tack pappa!

Senare blev det att dimpa ner i soffan med brudarna och kolla på lite tv. Lilla frida kunde inte backa ut från parkeringen själv, så jag fick dirigera henne. Men jag ska inte kranka ner på henne och säga att hon är dålig. magda backade in i en bil när hon försökte själv. Och jag hatar att backa ut därifrån... Tur jag har min parkering där jag har den, alldeles vid vägen nästan :)

Ett litet tips till Erika "Om en konstig kille går förbi och äter på en bagett så tror jag inte att han vill äta upp dig!, men om du mot förmodan skulle känna dig skrämd eller hotat så kan du ju alltid springa in på en affär och ringa räddaren i nöden, det vill säga mig! Just precis som du brukar" Tokfia!

Jag har tänkt och funderat. Och jag kan inte mer än jämföra dig än med choklad. Jag tål det inte, men ändå så kan jag inte motstå det. Även om det får mig att må dåligt, så äter jag det ändå. Hur mycket jag än lessnar på det, så dröjer det sällan länge innan jag saknar det. Men jag måste säga att i lagom doser är det bäst!

Nä nu måste jag skynda mig och hoppa i säng. Linda och Matts kommer och lämnar Maja kl 10 imorgon, och då måste jag vara pigg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0