Orka vara djup när man är sugen på någonting gott

Att vara eller inte vara, är något jag inte bryr mig om.  ÄR, är det som är huvudsaken, och det få man hoppas på är bra. Men hur vet man?  Tänk om man är en dålig person, men att man ha en sådan fin sida som väger över det hela. Ja, det kan man ju allt sitta och fundera på om man vill vara djup, men det orkar jag inte vara nu.
 
Dagen såg ut på följande vis. Vaknade halv nio och var kanonpigg. Kors i taket! Hade jag även klivit upp då så hade det nog blivit ett riktigt  "korts i taket". Men det gjorde jag ju så klart inte. Somnade om strax innan väckarklockan ringde, och då var man som en nyfödd bebis som bara vill sova. Men det var bara att kliva upp!

Skönt väder var det ute idag, och inte ville jag klaga över den raska promenaden till frissan. Inte heller över hur håret blev. Nä jag har inte så mycket att klaga på mer än att min nacke gör ont. AJ! Ja så går det när man är ivrig och jobbar för hårt. 

Sportlovet som jag så länge hade trott skulle bli en lungn vecka med sena kvällar och långa sovmornar, visade sig till slut bli en slitsam jobbvecka. Men jag ska inte klaga, jag får ju pengar för det.
Med två jobb så finns de inte så mycket mer att göra än att jobba och jobba. Men jag ska inte klaga! Jag har själv valt det, och ena jobbet är rena rama drömjobbet dessutom. Visserligen är det inte så jätte bra betalt, men det är roligt och det är huvudsaken så länge man klarar sig!

Nä nu blir det hopp i säng. Funderar faktiskt på att bädda ute i soffan istället och somna till något tråkigt på tven. Lät faktiskt inte som en helt dum idé. Men jag är sugen på någonting gott, men jag vet bara inte vad.  Hmm någonting kallt, kanske glass eller lättdryck.

Men nu måste jag rusa. Kan inte vara trött imorgon när jag ska jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0