Vilken vecka!

Måndag
Vaknade klockan 12 och visste knappt var jag var, och heller visste jag inte vad det var för dag. Det ända jag kände på mig var att det var någonting viktigt som jag skulle göra denna dag, men frågan om vad kunde jag inte komma på förrän jag vaknat till riktigt och kom på att det var måndag=skola. OPS! Men jag hann iaf bara att missa en lektion ;)

Måndagen fortsatte sedan med ett möte med make up artisten Dorin, som skulle hjälpa mig med "moder natur" bilden. När vi ritat upp en skiss, och kikat lite efter rekvisita, tog vi oss en sväng i skogen för att se ut den perfekta plattsen. Mitti allt ringer min telefon, och en nervös tjej i andra änden pratar om att hon haft mail kontakt med mig om att hon skulle komma och träna med oss. Hon frågade om hon kunde komma på träningen ikväll, och upptagna jag svara ja det blri bra så, vi ses sedan. Nä, så elak lät jag inte. Jag sa att hon gärna fick komma och prova ikväll på träningen. Sedan la vi på, i samma ögonblick som Dorin hittat the perfeckt place.

Jag knatade sedan hem, ringde till Erika och skulle säga att det skulle komma en ny tjej ikväll.. Men vad? Jo vi har ju flyttat vår träningsdag till tisdagar! Och tjejen som ringde ringde med skyddat nr. Så det var bara för mig att gå in på mailen och maila ut till alla hundra (kändes som om det va så många) att vi har träning på tisdagar, och inte måndagar... Inget svar, och jag blev lite nervös när klockan började närma sig halv åtta, och jag hade bestämt träff med henne klockan åtta. Så jag ringde och skrev till alla de andra och frågade om det inte var någon som ville åka ner och träna med mig en stund, så att inte stackars tjej åker dit, och sedan är inga där... Jossi kunde komma, så vi sa att vi skulle sätta ihop en ny dans. Precis innan jag skulle åka, så ringer tjejen upp igen, och säger att hon läst mailet.. hmm, kunde hon inte läst det tidigare tänkte jag, men vad fansiken träna är kul, så jag åker ner ändå :)

Tisdag
Tisdag morgon låg jag alldeles för långe i sängen innan jag sa åt mig själv, att "Nu lilla söta fröken Fridolina måste du kliva upp!". Trodde att jag var i lagom tid till att låsa dörren och bege mig, men vart är nyckeln när man skall låsa? Ja, inte där jag brukar ha den.. Vände upp och ner på hela lägenheten, och till slut hittade jag den, men då var klockan alldeles för mycket, och lilla jag fick ta bilen till skolan, för att Bea inte skulle behöva vänta på mig så länge, innan vi skulle leta reda på salen vi skulle ha Engelska B i.
Eftersom jag hade glömt mobilladdaren hemma hos syster i söndags, och lånat ut min gamla mobil till grannen så hade jag varken klocka eller telefon på mig. Jag stressa ner, sprang in genom dörren och såg ingen Bea och sprang upp för trappan. Ja, folk må ha tittat på mig, men det sket jag i! När jag fick syn på en klocka så märkte jag att den bara var kvart över åtta ännu, så jag gick lugnt ner igen för att vänta in Bea som skulle komma vid tjugo över.
Punktlig och på bra humör kommer hon in genom dörren, och det tog inte lång tid för oss att hitta salen vi skulle vara i. Men dessvärre saknade vi en lärare, och efter tretio minuter så orkade vi inte stå och vänta på ingenting, och bestämde oss för att gå och fixa lite busskort m.m. 

När vi var klar med alla våra ärenden på HB, så gick vi och hämtade bilen för att parkera den närmare HVfoto. Till min förtvivlan så fanns det ingen parkering ledig, så vi åkte upp på ok för att parkera där, och till min lycka så fanns det en ledig. Men inte hade jag någon särskilt bra tur med mig, hittade en tom askkopp som tidigare varit full med mynt. Kan fråga sig vart dom tagit vägen? Men jag hittade en tjugosedel i ena fickan, så det problemet gick att lösa snabbt  med att gå in och växla på ok. Men väl ute igen, då jag precis ska lägga i mynten i parkeringsautomaten, så säger killen som står bakom mig att den gått sönder, och att han tänkte prova att ringa till kundtjänst..... Tjugo minuter! Nä så långe kunde inte vi stå där och vänta, för att någon inte kunde komma på en halv röd och laga den. Nä, så vi tog ett vart till och parkerade till slut utan för porten till HVfoto.

Träningen på kvällen gick utmärkt, och det var hela två nya tjejer där. Så härligt med nya ansikten!

Onsdag
Vaknade lagom tid, och hade hunnit äta frukost för omväxlingens skull, innan Rebecca som skulle vara modell åt mig under konstfotoprojektet kom. Inte lång där efter kom Dorin och hennes kompis också.
jag tittade ut genom fönstret, och det värsta jag kunde tänka mig se nu fanns där ute, Regn!

Efter två timmar med smink och hår så tog vi en lunchpaus. Sedan var det bara snabba ryck när vi märkte att det hade blivit ett uppehåll med regnet. Det gäller att ta vara på ögonblick och stunder! Min lärare kom och ville vara med och plåta mig och mitt verk. Han gillar arbetsbilder, och då var jag vänlig och skickade ett sms till honom om att han borde komma och kika.

När vi väl hade fått modellen på plats, och krånglat oss över bäcken så började det självklart att spöregna. Vi fick gömma Rebecca under skynket vi hade med oss, så att inte sminket skulle rinna. Men stackars vi andra fick stå där och vänta på att det skulle sluta, utan paraply och allt. Så fort det hade börja avta, så körde vi igång på direkten. Måste säga att Rebecca gjorde ett grymt bra jobb, för att vara första gången hon stod som modell.

Under träningen på kvällen blev jag riktigt arg på tjejerna, då de inte tog allt på allvar, och inte frågade om hjälp när de inte förstod vad de skulle göra. Vill inte kommentera så mycket om det, men jag tror att de kommer ha skärpt till sig till nästa gång, och då hoppas jag att jag kan gå från träningen och vara stolta över dem.

När jag kom hem från träningen så ringde Erika och frågade om åldersgrupper på dance world, och sa att hon skulle gå och prova på jazz. i pratade på i sju minuter, och precis när vi skulle lägga på så säger jag " varför ringde du för?" haha, snacka om tand Frida.

Torsdag
En helt vanlig skoldag, och jag har inte så mycket att kommentera om den mer än att jag och Juila av någon "konstig" anledning har fått miljöpartiet att forska om på samhällskunskapen.

Åkte och tränade Jazz med Erika på kvällen. tyckte det var väldigt flumigt, och det var inte alls som jazzen som vi körde på cheer campen, som jag fortfarande inte ha skrivit om. Tror vi ska kolla vidare efter någon annan lärare. Hon var dö cool, men stilen på dansen kändes lite knepig. men det kanske ska vara så, vad vet jag?

Fredag
Låg och drog mig länge i sängen idag, och som alla andra dagar hade jag problem med att hitta nyckeln innan jag skulle gå. Kanske borde skaffa det man inte bör ha, ett nyckelskåp. Men när jag ha ett ställe där jag "jämt" brukar he dom på, och inte det fungerar, så tror jag inte att ett nyckelskåp kan göra det bättre.

Skyndade mig ner på skolan, och såg på klockan att jag var fem min sen innan jag rusade upp för trappan. Mitt i den mötte jag Malen som kom och gick i lugn takt, och jag frågade stressat om vart vi skulle vara, och hon kollade lite frågande på mig och sa "Men vi börjar inte förrän om en timme Frida". Typiskt det här med schema ändringar!
 
Åkte och jobbade efter i skolan, och fy vad ont jag hade i ryggen. Hyrde "PS. I Love You" Innan jag åkte hem. Måste säga att jag har någ aldrig gråtit och skrattat så mycket om vart annat under en film tidigare.

Ja, mer än så ha jag nog inte att rapportera än att Erik kommer att göra mig galen om några timmar då han kommer hit efter en krogrunda. Lovade att han skulle få sova hos mig, så att han kommer upp imorgon till jobbet.

Nä, nu måste jag bädda åt Erik och sedan ta och krypa till sängs. Sov så gott!


Kommentarer
Postat av: Julia Sundström

Miljöpartiet go!!! ;)

2008-09-10 @ 14:06:27
URL: http://spjulia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0