Ord direkt från Petras hjärta och hjärna

Nu har jag och Petra varit sambos i nästan en månad... Jippi :D 

Ur Petras mun:

Då har man bott här en månad. Det var lite pinsamt i början att lära känna Frida. Trodde inte att vi hade likadan humor men nu i efterhand har vi haft skitskoj ihop. 

Hur som helst så var det inflyttnignsfest hos oss igår och det var mycket givande och många nya ansikten. Jag fick äntligen träffa Fridas ragg igår efter många pikar till varandra. Jag tror nog inte att han förstår eller vet hur mycket jag egentligen har gjort själv i lägenheten. Sedan drog vi ner till stan. Jag, Lukas och Mårten for ner före, sedan skulle vi träffa Bea och hennes vänner men det gick inte eftersom att hennes pojkvän och hans vän började bråka så de kom inte in på krogen så de for hem istället. Mycket synd eftersom vi hade planerat så länge att vi skulle ut tillsammans. Jag uppskattar verkligen att hon kom till oss i alla fall. Hemgången var otroligt jobbig, kissnödig, ont i fötterna, rätt så onykter och det småregnade lite. 

Idag vaknade jag kl. 9.00 och var så himla röksugen så jag skickade ett sms till Frida-grannen för att fråga om hon ville följa med mig ut och det ville hon som snällt var. Väl ute satt vi och surra massa dynga om gårdagen. Sen när vi kom in skulle Lukas gå hem och jag och Frida grannen bestämde att vi skulle käka riktig bakfyllekrubb så vi gick ner till stan till en pizzeria och mötte upp Linda. Inne där blev det massa prat och flabbel. Frida hade tydligen fått en turk hängandes efter sig och det skulle hon förklara inne där. "Och den där jävla turken" skriker hon inne på pizzerian så högt att personalen antagligen hörde. Några sekunder efter slänger jag också ur mig en dum kommentar som "Fan, vad grisigt det var här". Väl när vi ätit upp var det dags för en ciggelill och vi fick skjuts hem.

Frida och jag satt inne hos mig och surrade massa dynga igen om allt möjligt mellan himmel och jord och allt från snusk till snusk på fel sätt (citat från Fridas vän Peter). Jag la mig sedan i sängen och vilade ett par timmar och när jag vaknade gjorde vi ordning lite middag som bestod av nudlar, majs och ketchup. Mums. 

Senare idag skulle Frida-grannen träffa Emil och de ville gå på bio men den som de ville se var fullsatt och tror inte att de ville sitta längst fram och längst ut på kanten för då hade de fått kolla upp som en idiot och kolla från sidan. Så Emil kom över hit istället och tror inte att jag vill veta vad de hade för fuffens för sig när jag satt i min lägenhet medan och kikade på tvn. 


Återkommer med mer imorgon. Klockan är alldeles för mycket och jag är röksugen. 

PS. Frida ligger här bredvid och halvsover. Ska tvinga med henne ut och göra mig sällskap. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0