Skolan

Tjeniksen!
Sitter nu på en evighetslång Svenska B lektion, och det känns som om denna fredag aldrig ska ta slut. Denna helg kommer vara lika med döden som kommer att ge mycket pengar under nästa lön. Ska jobba fredag, lördag och söndag på ICA.

Tog en liten paus nu från rapportskrivningen om projektarbetet. Förstår inte hur jag ska hinna klart med allt, och speciellt inte med alla beställningar jag måste hinna leverera innom kort.

Snart är det lov, och då hoppas jag få kunna slappna av lite. Fast får jag tillfälle till det kommer jag nog bara klaga över att jag har långtråkigt och är rastlös. Nä här ska det inte sittas stilla en sekund!

Pratade med stackars sjuka Bea igår på telefon och hon är likt som mig. Även om jag gillar långa sovmornar och få ha möjlighet att välja själv när jag ska kliva upp, så vill jag inte ligga i sängen hela långa dagen. Är jag sjuk så är jag på benen så fort jag kan, och hellst även iväg och tränar.

Bea beklagade sig hårt igår och hoppades på att hon skulle få öpp ögonen innom kort så hon skulle slippa ligga i sängen i hela sitt liv.

Nä, nu är det mycket svammel här känns det som! Kankse borde svammla lite på rapporten istället så den blir färdig någon gång.

Julia sitter här brevid och skrattar av trötthet medan Frida B inte förstår sig på henne riktigt. Sedan har vi de ambitiösa eleverna (bland annat de som kan stava till ambitiösa=Frida) som skriver duktigt på sina rapporter eller läser andras.

Julia visade mig nyss hennes fina festtopp hon ska ha på sig ikväll. Dock var hon lite nervös för att de ska ske en liten olycka med den som det tidigare gjort. Fast frågan är om olyckan är till en fördel eller nackdel för klassens badgirl i den språkliga formen.

Konstigt nog så blev jag inte slagen när Julia kikade över min axel för att se vad jag skriver. Däremot så var min konse(ääääää)rt med drickburkarna väldigt uppskattande. Så uppskattande att Julia också var tvungen att prova.

Oj, nu måste jag fortsätta att jobba. Min lärare måste tro att jag har skrivit en hel bibel till rapport snart!

Måste bara skriva om en lite rolig artikel Frida B hittade på Aftonbladet. "Psykologer varnar för facebook - Facebook är farlig för din hälsa".  Ja, vi alla borde gå ur facebook och skaffa oss ett liv för att slippa förkylningar och hjärtbesvär!

Nu är det snart bara en kvart kvar av lektionen, så nu tänkte jag göra ett litet ryck med skolarbetet!

Kommentarer
Postat av: julia

Det är nog till en fördel ;)

2009-02-20 @ 14:27:21
URL: http://spjulia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0