NP Prov

Tjeniksen, Träningen gick hur bra som helst igår. Gymnastiktränarna var duktiga och professionella och vi alla lärde oss mycket.

När jag kom hem från träningen fick jag reda på att vi skulle ha den muntliga delen i NP prov i svenska B på fredag. Detta betydde att jag innan dess ska skriva ett tal på fem minuter och hänvisa till en text och en bild som har temat Engagemang och påverkan. Samt att jag skulle skriva ett PM på 150-300 ord som skulle ha varit inlämnat i morse. Men som tur var så är min lärare snäll, och lät mig lämna in det ikväll istället.

Talet är färdigskrivet, och jag ska prata om ordet "måste". Få hoppas på att det går bra. Länge sedan jag pratade utifrån att planerat innan vad jag ska säga. Oftast brukar det gå av bara farten och bli mycket improvisation, men det går inte nu.

Aja, ska ta och fortsätta att plugga på detta och skriva färdigt mitt PM.

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0