Vart ska olyckan med mig gå?

Tjeniksen, Nu är jag hemma igen och snart har det gått en hel vecka sedan jag åkte. Och vad ska jag säga? hmm, var nog det sämsta events jag någonsin deltagit i. Finns inte så mycket mer att säga än att hemresan blev tidigare än planerat.

Under två dygn gjorde vi detta:
tågresa 12,5 timmar
högklackat, styling, "träning", show, och en liten titt på Oslo i 16 timmar
Sov 3 timmar
Packa och frukost 1 timme
Tågresa 6 timmar
Vänta på nästa tåg i 3 timmar
Tågresa 3,5 timmar 

Gissa om jag är less på att åka tåg! Första streckan som vi åkte var med liggvagn. Har aldrig tidigare gjort det och jag måste säga att det var lite läskigt. Det var mörkt och det gungade så jag näst in till höll på att bli sjösjuk. Kunde knappt sova eftersom det kändes som om spårvagnen höll på att spåra ur om vart annat, samt att det var en som snarkade i våran kupé.

Tåg nummer två var ett vanligt tåg. Fört kunde vi inte sova och gjorde därför ett försök till att lösa lite sudoki klockan 06.30 på morgonen. Vilka kärringar! Sov sedan en bit och sedan var det dags för byte igen.

Nästa tåg var ett vanligt lite äldre tåg. Var en unge som satt och käkade kakor hela resan och mellan varje sprang på toa och sket. Lokföraren visste nog inte riktigt hur man stannade med tåget och gjorde någon konstig inbromsning och fick allt att kännas som ett kärringstopp med en bil.

Väl i Norge åkte vi i en tunnel som var 14 km lång. Tur var så sänkte lokföraren hastigheten, så locket för öronen blev inte så farligt.

Väl i Norge skulle vi försöka hitta hotellet vi skulle bo på. Jag skulle vara lite duktig och fråga om vägen, men när jag fick svar av en ung kille i vår ålder så fattade jag inte alls vad han sa. Han upprepade det en gång till. Men jag hade ingen aning om vad han försökte säga. Tror det var något om en adress till hotellet, men någon sådan hade vi inte så jag tacka för oss och gick vidare. Svenska flickor i Norge hann knappt utanför centralen då en karl sprang ikapp oss efter att tjuv lyssnat på vår samtal med killen. Han pekade åt vilket håll vi skulle gå, och vi kände oss väldigt dum då vi upptäckte att hotellet låg granne med stationen. Vi kilade dit och försökte få tag på Peter. Väl där så fick vi veta att vi inte hade något rum... Huva vad skulle detta leda tänkte vi. Men det löste sig snabbt. Efter det bröt allt loss. A-K fick en Ursula klänning och såg ut som en liten blekfis i den. Jag själv fick en tre meter lång en som jag såg ut som en liten svart korv med hängigt skinn i. nä, så farlig var inte min, men om jag hade haft kropp att bära upp den och sedan haft guraffben så hade jag sluppit stapplat runt som en fånge med handbojor på benen.

Vet inte om jag behöver gå in så mycket mer på hur det var.  Kan bli lite väl mycket tråkigheter att skriva då jag har mer på tungan att berätta.

Igår (onsdag) tog jag en lång sovmorgon. Vaknade vit elva och drog igång med tvättningen. Hade sedan tänk starta datorn för att plugga lite, men nej då det gick inte alls för sig. Något var fel och den ville inte sluta ladda. En mac, vad är detta? Ringde genast upp pappa som rådde mig till att prata med grannen. Kilade upp till henne, och där blev det inte så mycket bättre på en gång. Ringde då upp min lärare och berättade situationen och redovisningen på projektet sköts upp lite för mig. Jag skulle dessutom ta med mig datorn på skolan så att vår tekniker kunde kika lite på den.

Imorse var jag trött när jag vaknade, men var duktig och klev upp. Ingen redovisning och datorn gick heller inte tt starta. Någon programvara hade blivit skadad, men som tur var kunde jag plocka ut allt viktig ur datorn innan jag lämna över den till min snälla granne igen som formaterade om den. Nu fungera den utmärkt, men det känns ganska naket då allt jag hade i den ligger i Beas hårddisk.

Nog gick datorn att fixa, men vart ska olyckan med mig gå?

Från olycka till något roligt. På lördag har juniorerna uppvisning. Denna gång gästar de Njurunda hockey cup. Så dukitga de var på träningen idag!

Nä, nu blev detta ett sådant där långt inlägg som ingen kommer orka läsa. Ska ta och lägga in en liten bild från dagens lektion för att liva upp inlägget iaf.

Julgranen står fortfarande kvar, och lyser gör den också.

Samhällskunskap var det om någon undrar, och på tisdag har vi prov på 80 sidor.

Nä, nu ska jag ta och natta lite. Hoppas på en trevlig helg och en mysig kväll imorgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0