Mammas lövbiffgryta

Mammas Lövbiffgryta- Super enkelt och gott.
2 Portioner
3 skivor lövbiff
3 potatisar
3 morötter
1 köttbuljongtärning
ca 1 liter vatten

Kryddor
Svartpeppar
Salt
Pomfrittkrydda

Strimla lövbiffen (jag brukar klippa den) och stek den. Krydda med svartpeppar och salt efter önskemål. Lägg över lövbiffen i en gryta, tillsätt vattnet och köttbuljongtärning och låt koka.

Skiva potatisen och morötterna till "mynt". Tillsätt potatisen efter att lövbiffen kokat i ca 5 min. Tillsätt morötterna efter ytterligare ca 5 min. Låt koka tillsammans i ca 5 min.

Det ska vara lite tuggmotstånd i morötterna och potatisen, men den ska inte vara rå.

Serveras med lite pomfrittkrydda på.

Smaklig måltid!

Kommentarer
Postat av: mamma

Den lät god, måste prova att laga den grytan L. KRAM

2010-11-03 @ 22:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0