Fridas köttfärslimpa

Jag lovade ju att lägga ut receptet på min köttfärslimpa om den blev god. Så här kommer den :)

400 g Köttfärs
1 ägg
persilja
2 dl mjölk
3/4 dl ströbröd
1 röd lök
1/2 burk tacosås (medium)

kryddor: Chili, paprika, vitlökspulver, salt och peppar.

Sätt ugnen på 175c. Skölj och hacka persiljan och rödlöken i önskat små bitar. Lägg ned alla ingredienserna utom tacosåsen i en bunke. Krydda efter önskad smak och blanda allt. Lägg ut "degen" på en plåt med bakplåtspapper. Knåda den till en form av en limpa. Gör en liten men lång skåra i mitten på längden av köttfärslimpan. Häll i tacosåsen i skåran.

Tillagas mitt i ugnen på 175c i ca 45-60 min.

Serveras med ris.

Ett tips: Lägg i en buljongtärning i risvattnet under kokning för att få en godare smak på riset. Går även bra att krydda med egna kryddor efter smak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0