Orkidé tips

Godmorgon!
Här kommer ett tidsinställt inlägg. Måste ju passa på då jag är ledig och det regnar ute, så att ni har något att läsa.

Jag tänkte bjuda på ett litet tips för er som heller inte har så gröna fingrar som kan få en orkidé att bomma 365 dagar om året. Förr så slängde jag mina så fort blommorna trillat av. Jag var för otålig med att vänta på att den skulle börja blomma igen. Men min kära granne gav mig detta tips, och jag tyckte det va så enkelt och smart att jag vill dela med mig till er också.

Köp en plastorkidékvist från IKEA (kostar 19 kr) och tryck ner i krukan medan den ej blommar. Då ser blomman mycket behagligare ut än att det ska stå upp två gröna pinnar ur en kruka utan någonting på. Se så fint jag gjorde enkelt och snabbt :)


Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Bra tips!

2011-07-25 @ 11:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0