Sundsvall

Tjeniksen!

Semestern i Sundsvall var hur rolig och skön som hellst. Vi hann med relativt mycket och hann träffa dom flesta:)

På fredagen åkte vi upp och stannade till hos syster. Där hjälpte vi till att förbereda maten inför pappas överraskningsfest som skulle vara dagen där på :)

Lördagen var en väldigt stressig dag innan allt inför festen var på plats. Men vi alla hjälptes åt och det blev kanonbra!! Jag hjälpte lillmyran och Timothy att göra en tavla till pappa. Ska se om jag hitta någon bild på den.

Festen blev bra även om vädret inte var detsamma. Mycket mat och mycket prat = trevligt.

Söndagen kom överraskning nr 2 för pappa. Vi åkte och hämtade upp honom med ögonbindel och snurrade runt hela stan innan det bar av ut mot midlanda där ett litet cessna plan väntade. Timpan och Marcus flög med, och nog trodde vi att lilleman skulle bli jätte rädd, men när dom landat så fångade jag världens skönaste bild på en stolt liten snart 5-åring. Och denna bild ska jag också försöka komma ihåg att lägga upp. Dom ligger på Kristians dator, så jag ska överföra dem till min någon dag.

På måndagen var vi och åt lunch med mina föräldrar. Senare på dan kom överraskning nr 3 för pappa. Mamma hade bokat en limo som kom och hämtade upp dem för att sedan köra runt stan och ta dem upp till Södra. Vilken underbar fru min pappa ha va :) Senare på kvällen följde jag med hjärtat och kikade när han och hans kompisar spelade fotbollsmatch. Sedan tvingade jag iväg honom till mamma och pappas tandläkare. Haha, vilken elak tjej jag är!!



Tisdag åkte jag hem till Frida och kikade på deras hus och underbart söta lilla dotter :) Va länge sedan vi sågs, så det var riktigt kul att träffa henne igen :) Tack tack Frida!!
Kvällen tillbringade jag med Hanna och vi hade riktigt mysigt vi också :)

På onsdagen var det min och älsklingens tur att få flyga. En stor överraskning blev att Krille fick köra själv ganska mycket. Redan i starten fick han ta över och se till att planet kom upp i luften. Super kul! Sedan va det dags för den rätta piloten att visa sina konster. Jag har nog aldrig varit så nära leka med döden upp levelse tidigare som den!! 













Efter flygningen åkte vi hem och bytte om för att sedan gå upp till Roger på förfest. Sedan drog vi ner till stan och större delen av kvällen spenderades tillsammans med min bror, hans tjej och några kompisar till honom :)

Torsdagen tillbringade jag tillsammans med brors tjej. Vi försökte bättra på våra bleka kroppar med lite sol. Eller iaf jah var blek. Sen när hjärtat kom hem från jobbet så åkte vi och handlade mat.. TACOS!!! Mums!! Sedan åkte vi iväg till skog på "stekar" försest :P Och kvällen tillbringades självklart nere på stan :)

Fredagen blev det en lååång sovmorgon. Frukost förvandlades till middag som vi handlade med oss hem till Skog. Sedan åkte jag hem med brors tjej, gjorde oss fina och sedan åkte vi tillbaka till skog där Sabbe också hade anlänt. Senare drog vi ner på stan ännu en kväll :)

På lördagen kom Matte och Emma ner och hälsade på. Vi åkte på Himlabadet och senare på kvällen var vi och åt på Biteline tillsammans med Bea och hennes karl. Efter det åkte vi till Skog och sedan ner på stan :)


( Lånad av bea)

På söndagen åkte vi till Solle för att hälsa på Kristians pappa. Vi kollade på fotboll och var och åt pizza. Riktigt trevligt :) Sedan bar det av hemmåt igen :)

Borta bra men hemma bäst :)



 

Kommentarer
Postat av: Frida - Mamma till Elsa

Tack så mycket själv :D

2011-07-16 @ 22:51:28
URL: http://allgren.blogg.se/
Postat av: Beea

Ja saknar dig redan din skit !!!! fan du får komma upp o hälsa på nått utan karln i augusti då är ja ju karl fri hela veckorna :P

2011-07-17 @ 02:57:00
URL: http://beathricensdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0