Graviditeten - Ultraljud

25 Oktober var vi kallad på ultraljud på Sundsvalls sjukhus. Jag var förväntansfull och nervös på samma gång. Tänk om det inte är någon bebis i min mage, utan att allt bara är inbillning. Eller det värsta, tänk om det är något fel på barnet!!
 
Två personer skulle utföra ultraljudet, en veteran och en under utbildning. Jag fick lägga mig på en britts, dra upp tröjan och sedan fick jag en geleliknande salva utsmetad på magen. Vi blev ombädd att kika mot en tvskärm som satt framför oss. 
 
Ultraljudskameran hann enbart sättas mot min mage, då ett ansikte tittade rakt emot oss på skärmen. En nyfiken liten bebis som kollade rakt in i kameran. Jag hör Kristian skoja "Jag visste väl att det var en utomjording där inne". Själv låg jag där och försökte hålla mig både för skratt och gråt. Men glädjetårarna kunde jag inte hålla tillbaka. De trilla ner för min kind, medan jag tänkte "det där är vår bebis" och "här kan jag ligga hela dagen".
 
Tjejen under utbildning hade lite svårt att mäta vår bebis eftersom bebis nämligen inte ville ligga still. Volter, sparkar och boxningar visades upp och vi kunde inte hålla oss för skratt. När veteranen tog över gick allt snabbt och smidigt. Det märktes att hon var van och duktig på det hon gjorde. Allt såg fint ut och vi fick ett beräknat förlossningsdatum till 18 Mars. - Superlyckliga blivande förldrar gick stolta från ultraljudsavdelningen!
 

Kommentarer
Postat av: Satsa

Åh den 18de mars är våran års dag :) vad roligt!

2012-12-26 @ 08:34:34
URL: http://sassasvardag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0