Linas Matkasse Dag 2

Dag nummer 2 bjöd på Limeströsslad lax med thaidoftande sås och ris. Självklart får man själv välja vilken rätt man vill laga till vilken dag, men jag väljer att presentera dem allt eftersom vi provat dem istället för hela veckomenyn på samma gång.

Denna dag hade jag åter igen den stora lyxen att en snygg kock stod vid spisen när jag kom hem. Så än så länge har jag inte själv provat laga maten, men enligt kocken är det roligt och spännande med nya maträtter som man själv kanske aldrig annars hade provat.

Omdömmesmässigt så tyckte jag denna rätt inte smakade lika bra som köttfärslimpan. Detta beror kanske på att jag inte är någon större fiskätare. Dock tyckte Kristian lika så, då han denna gång hellre skulle föredrar sin egen ungsbakade lax. Vi får se när veckan är slut om köttfärslimpan fortfarande är veckans favorit.


 


Bild lånad från google.se


Kommentarer
Postat av: hanna

Sv: tacktack :)

2012-01-11 @ 12:06:46
URL: http://somprickenoveri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0