Små söta barn

Vad roliga ord det kan komma ur små barn. Här har jag samlat lite roliga situationer och ord från mina syskonbarn.
Bild lånad från min bror Mattias.

Timothy 5 år: (Teominas lillebror har precis kommit till världen och Timothy vill ringa och gratta faster) "Hej, jag har hört att min kusin har kommit nu. Kan jag få prata med honom?

Teomina snart 3 år: (Är på besök hemma hos sin farmor och farfar, då farfar fråga var hon fått blåmärkena på benen av) "Det här är inga blåmärken, det är åderbrock"

Teomina snart 3 år: (jag är på besök och Teomina vill att jag leker med henne på sitt rum. På hennes lilla bord står en tekana i plast som jag plockar upp.) Jag får en smäll på fingrarna av Teomina som säger "Vad är det för dumheter?? Den är ju VARM"

Timothy 4 år: (Dagen innan julafton var jag och älsklingen med på tvnyheterna) "Faster Frida, hur tog du dig ut ur tven?"

Timothy 4 år: (Timothy spelar på en leksaksgitarr som spelar enbart en låt när man rör på strängarna. Han räcker över gitarren till mig, som sedan härmar honom) "Mähhh, kan inte du spela något annat?"

Teomina 2 år: (hjälper sin mormor att laga ungsbakad falukorv. Teomina river osten i små bitar och mormor fråga vad hon gör) "Man kan inte äta hålen, där har råttan ätit"

Teomina 2 år: (är på besök hemma hos sin mormor och morfar och gör rackartyg genom att hoppa jämnfota på släpvagnen. Mormor fråga vem som lovat Teomina att göra så) "Det har JAG!!"

Kommentarer
Postat av: carina hjortén

Dom är underbara ;-)

2012-03-28 @ 14:53:00
Postat av: Julia

Åderbråcken och tekannan var bäst!!!

2012-03-28 @ 17:31:40
URL: http://spjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0