Birsta

Idag har jag varit och ätit lunch med Bästa Bea, lilla Elias och Cassandra i Birsta. Blev en tacotallrik på Charm. Sedan knatade vi runt på Birsta en stund. Hittade två linnen, en kofta och ett sängunderlakan som fick följa med mig hem.

På väg in till Birsta i bussen, satt jag mitt emot en äldre herre som skämdes så över sin knapptelefon när jag tog fram min Iphon. Han sa bestämt att nästa gång han skulle köpa telefon så skulle det bli en sådan där häftig en med pekskärm. Han berättade även om sina barnbarn och att en utav dem bodde i USA, Florida. Han brukade läsa hennes blogg om vad hon sysslar med där nere. En sådan trevlig liten herre. Tänk om alla pensionärer kunde vara det :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Sassa

Tror pensionärer är rätt underskattade ibland, endel är verkligen hur gulliga som helst och endel är pain in The as! Men alltid är de uppskattat att prata lite med dom :) skönt att du fick en mysig dag :)

2012-10-05 @ 09:32:59
URL: http://sassasvardag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0