Hem Ljuva Hem - Bytt Adress

I våras började jag och Hjärtat känna oss färdiga med storstan. Vi bestämde oss för att provsälja lägenheten och börja söka oss hem till Norrland igen. Allt gick bra och lägenheten blev inte bara provsåld, utan SÅLD!

I början på Augusti efter att jag jobbat min sista dag på Vincent, tog jag tåget upp till Norrland för att hämta nycklarna till vår nya lägenhet i Sundsvall. Kristian blev kvar i Stockholm ett litet tag tills det stora flyttlasset kom med alla våra möbler och grejor.

Lagom tid efter överlåtelse av vår lägenhet i storstan åkte jag och hjärtat till Spanien för att njuta av våra första semesterdagar detta år. UNDERBART 28-30 grader i skuggan, strålande sol, fint hotell, trevlig personal, lagom svalkande pool. Några dagar senare fick vi sällskap av mina föräldrar och efter en vecka även av mina syskon och syskonbarn då vi åkte vidare till huset i Quesada.



Nu har vi varit hemma i lite mer än en vecka och saker och ting börjar komma på sin plats i vår nya etagelägenhet.




Men många frågar sig varför vi flytta hem och hur vi kunde lämna Stockholm med dess möjligheter och utbud. Svaret på detta är helt enkelt hemlängtan efter familj, vänner och småstadskänslan. Stockholm är stort, men vart man än vänder sig så finns där en till likadan butik/restaurang och många av dem finns faktiskt här i Sundsvall också. Kanske inte lika glamoröst, lika många och i lika stort utbud. Men här finns faktiskt mycket, fast komprimerat i en liten förpackning. En lagom dos helt enkelt.  



Kommentarer
Postat av: Julia

Då kanske vi blir toppenvänner igen för jag har sökt utbildning i Sundsvall och min
Önskan är att komma in där och flytta dit efter jul.

2012-09-18 @ 10:47:11
URL: http://Www.spjulia.blogg.se
Postat av: Sassa

Borta bra men hemma bäst :) förstår störningar flytta hem :) vem vet vad som händer här näst :)

2012-09-23 @ 07:56:13
URL: http://sassasvardag.blogg.se
Postat av: Julia

Svar: Nej det har jag missat. I helgen är jag upptagen. Min bror Johan kommer upp då så jag måste få gosa med honom ;-) Men vi måste absolut ses nu när du är närmare igen :-)

2012-09-25 @ 19:44:40
URL: http://Www.spjulia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0