Missförstånd

När man inte är vare sig sjuksköterska eller läkare själv, är det svårt att hänga med i konversationerna med olika läkare som pratar i mina öron olika "läkarspråk" som för en annan är  näsintill omöjligt att förstå ibland!
 
Hade nyss en sköterska inne hos mig som frågade hur jag mådde osv. Jag sa att jag mår bättre och försökte återberätta lite av vad läkaren sa vid ronden. När jag nämnde crp 12 blev hon förvånad och kilade iväg en stund och kom sedan tillbaka med en liten lapp till mig med mina crp-värden på. 183 ligger mitt crp på nu, så det var lite skillnad från min siffra 12 som jag trodde! Hon förklarade att man normalt ligger under 5, men efter man fött barn brukar det normala värdet ligga lite högre. Så hade det varit 12, hade jag varit frisk inprencip. Den där femman hade jag i alla fall rätt på :) Antagligen så blandade jag ihop crp:n med de andra värderna.
 
Det vårdcentralen mätte och kallade för mina öron crp har jag ingen aning om jag uppfattade rätt eller inte, men troligtvis inte!
 
Men men. Jag känner mig bättre och crp:n (nu med rätta siffror) tickar sakta men säkert neråt från 186 till 183 sedan i torsdags.... Men snälla sjunk fortare!!
 
Jag längtar så mycket efter långa promenader, träna pass på gym, dona i huset men framför allt att umgås och njuta av tillvaron tillsammans med min lilla familj UTAN att må så här!
 
Nu ska jag ta och sova en stund innan det är dags för dropp igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0