Sthlm

I onsdagskväll tog vi bilen ner till Stockholm. Hjärtat skulle jobba så jag och Frank följde med så vi slapp vara ifrån varandra. Han har varit borta så mycket nu, och det var även skönt för mig och Frank att komma iväg lite.
 
Bilresan gick bra. Frank sov nästa hela vägen. 
 
På torsdagen medan hjärtat jobba tog jag och Frank en promenad till mitt gamla jobb och hälsade på. Så kul att träffa förra kollegan och surra lite :) var även upp på hjärtats jobb en snabbis innan lunch för att hälsa på hans kollegor och sedan äta lunch med hjärtat.
 
 
På kvällen åt vi gomat på hotellet och sedan kikade vi på hockeyn på hotellrummet. 
 
Dagen efter packade jag ut i bilen, checkade ut och njöt en stund av en prommenad i det fina vädret medan hjärtat jobbade. Vid två tiden begav vi oss hemåt för lite fredagsmys på hemmaplan. Lets Dance och 15 min av en film hann jag se innan mina två blå slog igen.
 
Vid tvåtiden vakna Frank och var hungrig efter att ha sovit sedan halv sju. Efter vällingen hade han svårt att komma till ro igen då ena ögat började krångla. Kletigt, lite rött och svullet. Jag tvättade rent det och efter ca två timmar kom han riktigt till ro för att somna om riktigt. Vid sjutiden ringde jag 1177 som bad mig åka upp på primärjouren med honom. Väl där trodde läkaren att det för hoppningsvist "bara" var tårkanalen som är lite trång. Fick droppar utskriver ändå om det skulle bli sämre. Annars skulle vi fortsätta med att tvätta rent och massera. 
 
Innan hockeyn grillade hjärtat hamburgare som vi satt ute och åt i solen. Underbart väder. Hoppas detta håller i sig och att vi får en fin sommar!
 
 
Frank somnade redan innan hockeyn ute i vagnen medan vi åt och jag under första perioden. Jag vaknade lagomt tills matchen var slut och då hade även hjärtat somnat. Trötta familjen! 
 
Nu ligger Frank i sin vagga och myser med snuttefilten och nappen. Han är så söt lillhjärtat! Han tar inte nappen om vi inte först lägger gosen mot ansiktet. Bestämd liten kille som vill ha det på sitt vis :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Verkar som ni haft en mysig helg :) grattis Frank på 2-månaders dagen :)

Svar: Tack så mycket, hälsar Frank :)
Frida - Gravida Norrlandsjäntan

2013-05-19 @ 16:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0