Frukost

Det bästa som finns måste väl ändå vara att äta tillsammans med sin familj? Så härligt nu när Frank också kan sitta med vid matbordet och äta tillsammans med oss.
 
Imorse åt jag och Frank frukost tillsammans. Bara pappa Kristian som saknades, men han får vi äta med i helgen. Vi längtar så!
 
Frank tyckte det var super gott med Sarek tunnbröd från Polarbröd. I vanliga fall brukar jag dela bröder i små bitar och mata honom med. Men idag hann jag bara dela den på mitten, innan han drog åt sig mackan och började smacka i sig helt själv. Detta bröd är ju så tunt och mjukt så det passade utmärkt för Frank att äta själv. Väldigt bra att den är mjölkfri också då jag fortfarande är lite försiktig med mjölken då vi nyligen börjat introducera det igen. Än så länge har det gått bra, så hoppas det fortsätter göra det också!
 
Han var så söt när han satt där i sin stol och ljudade "Mmm, mmm" medan han åt sin macka.
 
 
Jag tycker också det mjuka tunnbrödet är super gott. Särskilt att rulla ihop med något gott pålägg i mellan.
 
Något annat jag trycker är gott att göra till lunch. Är att använda bröd som pizzabotten, garnera med något gott och toppa med ost. Sedan är det bara att stoppa in mackan i ugnen eller micron en stund. Valla, så har man en god liten pizza på några minuter. Funkar utmärkt att göra med alla bröd från polarbröd.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0