Like a Swede - A Way of Living

 
 
Första gången jag såg denna video så skrattade jag så mycket så jag nästan fick ont i magen. Nästan lite hånande som om andra länder tycker vi som bor i Sverige är små bortskämda barnrumpor. Sen slog det mig, att så är det ju faktiskt! Saker som vi i Sverige varje dag tar oss förgivet så som A-kassa, sjukersättning, VAB, föräldrapenning, betald semester, OB-ersättning, tjänstepension, uppsägningstid,  existerar inte i många andra länder. Vi svenskar måste vara mer tacksamma över vad vi har rätt till!
 
Denna film har TCO, en facklig centralorganisation skapat. Syftet med filmen är att visa svenskar hur bra vi faktiskt har det, och hur mycket sverige med sin partmodell skiljer sig från de flesta andra länderna i världen.
 
Så nästa gång DU sitter i en sådan där *jobbig* telefonkö, tänk vad tur vi har att fackförbunden och A-kassor finns! Så det där med *vad jobbigt det är att ringa och fixa* är ett väldigt bortskämmt klagomål, inte sant? För jobbigt hade det varit om vi inte hade haft alla dessa förmåner. Så är du inte redan medlem i ett fackförbund, bli det idag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Besökstoppen
RSS 2.0